Het Budgetduveltje
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het Budgetduveltje

Creatief met je budget omgaan
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De wasmachine

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Admin
Admin



Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 12-11-08

De wasmachine Empty
BerichtOnderwerp: De wasmachine   De wasmachine Icon_minitimema 17 nov 2008 - 22:35

Enkele besparingstips:

* Gebruik minder wasmiddel.
* Voor de keukenhanddoeken gebruik je best geen spoelmiddel: zo drogen ze beter af.
* Als het winderig weer is, en je bent van plan je was buiten te drogen, kan je het aantal toeren ook minder zeten.
* Sorteer grondig, en draai desnoods een half machine.

Een tijdsbesparende tip is: ga naar de wasserette. Daar kan je meerdere en grotere machines draaien.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hetbudgetduveltje.actieforum.com
hilde430




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 13-11-08

De wasmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: De wasmachine   De wasmachine Icon_minitimema 17 nov 2008 - 23:14

Iemand al eens de Indische wasnoten gebruikt ? Ik heb ze sedert kort in huis en ben er echt tevreden over.

Het zijn de omhulsels van een soort Indische noot. Doe 3 à 7 noten in een linnen zakje (zit in de verpakking) en doe dat samen met je wasgoed in de machine. Gevolg : Je hebt geen voorwas en spoelprogramma nodig aangezien je zonder detergent werkt.

De noten zijn dus milieuvriendelijk. Je kunt ze 2 of zelfs 3 keer hergebruiken. En nadien kun je ze op de composthoop kwijt.

Ze zijn reukloos, dus echt aan te raden voor mensen met allergieën.

Wil je toch een geurtje ? Doe een paar druppels etherische olie op de noten voor je wast.

Ok, een zak van 1kg noten kost tussen de 13 en 15 euro, maar je doet er dus echt wel lang mee.

En, belangrijk detail : ik merk wel dat mijn was schoon is. Heb je echt hardnekkige vlekken dan kun je eventueel voorbehandelen met een ander product.
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin



Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 12-11-08

De wasmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: De wasmachine   De wasmachine Icon_minitimedi 18 nov 2008 - 12:09

Waar koop je die noten? Ik had er nog niet van gehoord!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hetbudgetduveltje.actieforum.com
hilde430




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 13-11-08

De wasmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: De wasmachine   De wasmachine Icon_minitimedi 18 nov 2008 - 23:38

Ik heb ze bij bioplanet gekocht, maar ik denk dat je ze wel bij natuurwinkels kunt krijgen.

Als je googled krijg je meteen een aantal online shops ook en ook wat uitleg. Dit is een voorbeeld : http://www.ollekebolleke.net/Wasnoten/Wasnoten.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Akasha




Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 13-11-08

De wasmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: De wasmachine   De wasmachine Icon_minitimema 24 nov 2008 - 14:37

Adviezen voor de was

Vul volledig uw machine, maar niet te veel
Een propvolle machine wast niet goed. Een wastrommel is perfect gevuld als uw hand nog tussen het wasgoed en de trommelwand past.
Hebt u niet genoeg wasgoed om uw machine te vullen? Kies dan voor het spaarprogramma. Toch verbruikt een volle machine met een standaardprogramma nog altijd minder dan twee wasbeurten met een spaarprogramma.

Gebruik de juiste hoeveelheid waspoeder
Te veel schuim vermindert de waskracht. Met de juiste hoeveelheid waspoeder bespaart u niet alleen op uw energie maar ook op uw wasproduct.

Gebruik altijd het juiste programma
Voor elk type van kleding en elke graad van vervuiling bestaat een aangepast programma met een ander energieverbruik. Gebruik dus altijd het juiste programma.Kies een lagere temperatuur voor wasgoed dat niet zo vuil is.

Ontkalk regelmatig uw machine
Een regelmatig ontkalkte wasmachine gaat langer mee en verbruikt minder. Goed, maar hoe? Dat staat meestal vermeld in de handleiding van uw machine.

Schakel uw machine na afloop uit
Schakel uw machine na afloop uit om geen onnodige elektriciteit te verbruiken.
Bron: Electrabel
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin



Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 12-11-08

De wasmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: De wasmachine   De wasmachine Icon_minitimema 24 nov 2008 - 22:05

Ik gebruik bij elke witte kookwas een flinke scheut azijn om mijn machine te ontkalken. Ook bij de zwarte was: zo blijft de was langer zwart.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hetbudgetduveltje.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





De wasmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: De wasmachine   De wasmachine Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De wasmachine
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Het Budgetduveltje :: Creatief met je budget :: Kleding verzorgen-
Ga naar: